torsdag 25 augusti 2011

STORT TACK!

Det är inte lätt att starta företag idag.
Vill man dessutom befinna sig i glesbygden
gäller det att vara envis och hitta flera lösningar.

I det läget befann jag mig i,
försökte hitta andra möjlighet för att kunna få
starta butik i Bräkne-Hoby och att det
skulle kunna fungera för familjen.

Tänk!
Att så gammal som man är........!
Så är det alltid bra att ha föräldrar.


Då tipsar de mig om dessa lokaler
och genast blev jag fast.
Alla möjligheter bara snurrar i huvudet på mig.
Allt kom på plats i mitt liv.

Har alltid älskat högt i tak, stora ytor,
gamla fönster, dessutom uppfödd i en snickeriverkstad.
Att det tidigare har varit en kvarn gör ju att inredning
passade ännu bättre in i byggnaden.

Kan tillägga att resterande familjen
var väl inte lika förtjusta de kan dock intyga
så här i efterhand att fast blev jag
-här med min tid i alla fall.

Pappa har funnits i butiken i stort sett varje dag
vardag som helg och mamma kommer
cyklande med fika och mat.
-Vilket är inte som mammas mat?

Familjen har tillbringat många timmar
åt renovering.

Vänner har "tittat in" för att se hur det går
eller bara gett mig en kram för att få
lite extra energi.

Det går inte att TACKA tillräckligt,
utan hela familjens stöd hade jag aldrig
kunnat genomföra detta projekt.

Hoppas och tror innerligt att denna butik
kommer att finnas kvar långt in i framtiden
och ge Bräkne-Hoby en extra stjärna på kartan.

- Scrappare eller inte -
ALLA är VÄLKOMNA!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar