onsdag 3 oktober 2012

en helg ur min DAGBOK

 Hem ljuva hem!

Visst är det härligt
att komma hem,
efter en hektisk helg.

Dagbok:
Fredagen blev det inpackning
i transporten hela dagen och kvällen.

Lördagen var jag på återförsäljar kurs
i Falkenberg och var hemma sent.

Söndagen startade vi kl 03.00 för att hinna
packa upp allt till montern som
brukar ta ca 3 - 3,5 timme och denna gången
var vi ändå tre som hjälptes åt.
Full rulle hela dagen på mässan
och
sedan är det planering på hög nivå
för att kunna packa in ALLT igen...
-Utställarna på mässorna springer
som yra höns överallt
in- ut -in- ut!!
Det gäller att hålla balansen med grejorna
samt håll till ...höger!!

så... VISST!
är det lite hat/kärlek till mässor.

Nu...
 har jag äntligen packat ur ALLT
ifrån transporten : 4 gondoler, 3 snurr ställ,
7 pappers ställ och mängder med kartonger.

Nästa mässa är i Karlstad 6-7 Oktober,
så imorgon packar jag transporten igen.
För att starta ekipaget på Fredag morgon.

- Galet! -ja det är helt galet!
men
är man scrapgalen
så är vi nog alla mer eller mindre galna!

Jo jag är en aning trött och har dessutom
fått en rejäl förkylning som tvingar mig
att vila lite mellan varven.

Nåja.... vad är en helg på mässor
om inte helt...underbart roligt!!

//Kristin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar